måndag 21 september 2009

Glömde ju

Har känt mig lite låg hela eftermiddagen - av flera skäl. Men det som verkligen känns trist är det barnen och jag bevittnade på Lindex där vi sprang in i fem minuter efter besöket på vårdcentralen.

Jag slet åt mig en topp och gick in i provhytten. På väg in mötte jag två tjejer i 14-års-åldern. Två "normala" tonårstjejer som skulle lämna tillbaka det de provat. Följande dialog utspelas mellan expediten och tjejerna:
E: Var är trosorna?
T: Vilka trosor?
E: Ni hade ett par trosor med er in också.
T: Nääe...
E: Jo!
T: Nää!
E: OK, antingen plockar ni fram trosorna eller så ringer jag på vakten!
Varpå tjejerna plockar fram trosorna...
E: OK, kom med här!

Jag stod stum i provhytten och kände mig alldeles beklämd! Vad är det som driver dem till att sno ett par trosor? Jag går väl omkring i min egen lilla blåögda värld, men ett par trosor! Och vad är det som inte står rätt till när de känner att de vill sno ett par trosor?

Vet inte vad jag vill ha sagt med det här, men jag ville i alla fall dela med mig...

Nu ska jag gå och sova!

Inga kommentarer: