måndag 14 september 2009

Trist

att vara sjuk och inte kunna gå till jobbet för att man snorar... Blä!
Har fotat lite för att trösta mig...
Först ut ett IKEA-skåp som jag skrev om för ett tag sedan. Sväljer massor faktiskt!

Sedan en bänk, som jag också skrivit om förut. Tavlan fick vi för mååånga år sedan av makens mormor. I vasen står höstanemoner som i trädgården blommar och blommar och blommar... Tyvärr trivs de bäst ute, när de kommer in tappar de fort kronbladen.
Här är så den gamla hemska köpmannsdisken som höll på att få byta hem! Vi drog ut på det dock eftersom den

1. har varit med i så många år (typ 14) och
2. var en av de första gemensamma möblerna vi köpte och
3. rymmer huuur mycket som helst!

Men den var t.o.m. fotad och låg i en mapp i datorn med Blocketbilder - redo att sättas ut... Tills vi kom på att man kanske skulle kunna betsa den... Ooo ja, sa killen i färghandeln när vi bad om råd. Så sagt och gjort, Claes åkte på lite jobb... men jag är supernöjd med slutresultatet! Nu saknas bara en vit trasmatta på golvet framför för att ta bort lite mer av boklaminatgolvet som inte kommer att bytas inom den närmsta framtiden...
Före:

Efter:

Tänk vad lite färg och nya knoppar kan göra!
Nu återstår det här skåpet... Men det får bli nästa gång vi är långlediga - kring jul eller kanske nästa sommar - vi får se!

3 kommentarer:

Åsa Aura sa...

Härligt att du mår bätte. Jag antar att vi inte kommer att ses ikväll i Källbrink. Krya på dig!!
Kram Åsa

annannadesign sa...

Nädu, ingen promis i dag heller:(

Kram!

Anki sa...

Vad snygg den blev efter betsningen. Ibland blir man ju glad att man inte hinner slänga/sälja grejer.

Kram