tisdag 8 september 2009

Hygien

Under eftermiddagen i dag skulle vi träffa våra mentorelever för att gå igenom diverse "viktigheter". En av punkterna att ta upp var att det är extra viktigt med handhygienen i dessa tider.

Nåväl, jag pratade en kort stund, varpå en av killarna i nian reser sig, går fram till handfatet och säger: Jag är jättebra på det här. Jag sa faktiskt till alla innan maten i dag att "Nu ska vi tvätta händerna" (Se där - lite hot om svininfluensa funkar tydligen...)

Han får snabbt sällskap av två grabbar till. Alla sprutar ner tvål i händerna. Till saken hör att jag innan de reste sig hann säga att det ska ta lika lång tid att tvätta händerna som det tar att sjunga "Bä, bä, vita lamm..." Gissa vad de sjöng! Resten av gruppen satt och log! Och så fick jag avsluta min arbetsdag - vilket perfekt slut! Det är inte så illa att vara lärare ändå! I alla fall inte i dag!

2 kommentarer:

anni sa...

Härligt! En eftermiddag att minnas någon annan dag I guess. Kram /anni

annannadesign sa...

Ja, jag satt precis och läste igenom mitt inlägg - och kom mig själv med att sitta här och le:)

Kram!