onsdag 2 september 2009

Möte nummer två

också avklarat! Mötet i går handlade om att lära eleverna sätta upp mål och andra viktiga saker. Lärarna framstår som mycket kompetenta personer som jobbar målstyrt och elevinriktat! Jag är så glad över det!

Mötet i dag handlade om huruvida eleverna ska få använda mobiltelfon på lunchrasten eller ej... Vad är skolans uppgift? Lärarnas uppgift? Föräldrarnas uppgift? Jag skulle hellre ägna 1½ timma åt att diskutera hur man hjälper sitt barn bäst med läxor. Hur man får barnet/ungdomen att förstå varför de har läxor? Vad är en målstyrd skola? Vad är det lärarna bedömer? Jag vill inte sitta på ett föräldramöte som till 95% handlar om sådant som jag lika gärna kan läsa i ett mail...

I morgon är det dags för tredje - och sista - föräldramötet. Kan undra om jag ska skicka maken?!

Om ett par veckor är det jag som står där som lärare i stället... J-r vad bra jag ska vara då!

Bild från Multimediabyrån

1 kommentar:

Jenny sa...

I hear you!
Tycker också att det är vansinnigt att så mycket tid ska gå åt blaj, varför aä barnen i skolan, för att få bildning eller är det barnpassning? Hoppas du lyckas hålla dig till kärnfrågor på ditt föräldrarmöte. Det kanske fungerar att gå runt mobil/ spel ämnen om man inte tar det som en punkt utan lämnar det till mötet är slut och det blir allmänna frågor :) Lycka till

ps: ingen tequila men jag mår faktiskt lite bättre idag