söndag 4 oktober 2009

Försöker lära

mina barn och mina elever att det är mycket bättre att tänka positivt än negativt (samtidigt som jag intalar mig själv att så är fallet...)

Därför ska jag inte berätta om hur trist det var att plocka undan alla utemöbler i dag, eller tömma diskmaskinen två gånger, eller skriva omdömen på eleverna (egentligen inte trist, bara jobbigt och svårt), eller ta hand om tvätten, eller rätta elevuppsatser eller...

...utan jag ska berätta om hur fantastiskt trevligt jag hade det på Papprika mellan 12-16! Jag visade en kortvikning - och gjorde mallar till sjuttioelva personer - och det var så kul! Extra kul var det att ha Carina som sällskap! Du måste skaffa en blogg Rina - för hur ska jag annars kunna länka till dig;) Så tack vare alla glada, trevliga människor jag träffade i dag, så kan jag pricka av dagen som en positiv dag! Och beskrivning på kortet kommer någon dag snart - jag glömde t.o.m. fota det, så det får väl vänta tills jag kommer till Papprika i slutet av veckan.

Ha en bra vecka allihop!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Låter som en toppen dag trots alla måsten du lyckats pricka av.

när du ändå ska lägga upp en mall, har du en på den lilla asken samtidigt kanske, blink blink.
http://annannadesign.blogspot.com/2009/08/lite-scrap-har-det-blivit.html
Kram / Jenny

Tina sa...

Visst var det en trevlig & kul dag på Papprika...

Tack för mallen! Inte konstigt att du fick göra ett antal... Korten är ju kanonfina och inspirerar till att göra egna!

Kram Tina