söndag 11 oktober 2009

Kort rapport

T.o.m. mina barn som träffar mig varje dag kommenterade att jag inte uppdaterat på flera dagar... Så här kommer ett snabbt inlägg innan det bär av på simskola!

I fredags kväll satt maken och jag och rättade DNs nutidsorientering mellan 17-21... Ger pengar till Stinas klasskassa... Oj vad nära jag var att mobilblogga därifrån när man läste de mest komiska svar - men jag hade inte tid, för man får betalt/rättat prov;) Men vad sägs om att Mård Olofsson är USAs utrikesminister?! Eller att Västkustsallad är en diet som bygger på frukt, grönsaker, baljväxter, oliver, olivolja, fisk, fågelkött och nötter. Frågan var vilket HAV kosten är uppkallad efter... Ja, vi log emellanåt kan jag ju säga!

Lördagen bestod av innebandyträning för Ebba och mig, styrelsemöte för maken samt modernamuseetbesök för de båda äldsta tillsammans med farmor. Efter innebandyn handlade vi... presenter till maken (som fyller år i dag) och mat... Födelsedagsmiddag här på kvällen. Oxfilé - mums!

Och i dag då - tja än så länge mest plugg och jobb för min del, men som sagt snart ska jag få äran att ta Ebba till simskolan - eftersom maken och Maja ska på Green Day i Globen.

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer: