måndag 5 oktober 2009

På begäran!

Tror att denna legat på Papprikas blogg, men hittar den inte där, så den är väl lost in Cyberspace...

Skär till ett papper (CS eller liknande) med måtten 30,5 x 8 cm. Biga vid 8 - 11 - 19 - 22 - 30 cm. (Ja, i dag kör vi med cm...) Detta är stommen till din lilla byrå/presentask.


De sista 0,5 cm är limkant.

Så här ser den färdiglimmade byrån ut.


Nu är det dags att fixa till själva lådan. Skär till den i storleken 13,4 cm x 13,4 cm. Biga vid 2,8 cm på alla sidor.


Skär av enligt bilden för att få till en snyggare låda när du limmar ihop den.

Så här ser lådan ut när den är limmad.


Och här sitter lådan i sin lilla byrå.


En riktig låda behöver en knopp för att öppnas. Det finns många varianter på knoppar. Denna är hemmagjord... En pärla som du trär på en bit smyckeswire eller liknande, vik dubbel och trä på en större pärla på de båda trådarna.


Gör ett litet hål i din låda, trä igenom tråden och förankra på insidan. Jag passade på att dekorera insidan med mönstrat papper - använd starkt lim eller tejp så har du förankrat din knopp.


Nu är det bara dekoren kvar! Jag har låtit min spellbinder jobba lite, tillsammans med ett hjärta gjort av lera.


Lycka till! Och om du inte hängde med - fråga, jag förklarar gärna!
PS. Asken står på Papprika om ni undrar...

4 kommentarer:

Jenny sa...

Tack, tack snälla. Här ska knåpas :)

clara sa...

Men titta så fint! En sån kan mitt lilla halsband få åka i när jag ska ge bort det :)

Eva sa...

Bra och snygg beskrivning. Perfekt litet askkort för små presenter.

Kram

annannadesign sa...

Jenny - jag hade glömt bort att jag lovade dig den för länge sedan - sorry!

Clara och Eva - tack!