tisdag 18 januari 2011

Surprise Pop Up Card och lite gnäll...

Ibland blir jag så trött på egoistiska människor! Väldigt många scrappare och kortmakare delar med sig av tips; saker de kommit på själva eller hittat på nätet. En elloge till alla dessa! Men sen fnns de de personer som ALDRIG någonsin kan ge någon annan cred för att ha gjort något bra eller delat med sig, uten nej, de visar glatt upp vad DE har gjort på sin blogg - och håvar in berömför något de egentligen inte alls har hittat på... Hur tänker man då?!

Och nej, det handlar inte om att jag är avundsjuk.

Det handlar inte heller om att jag inte tycker att dessa personer inte är duktiga - för det är de. Grymt duktiga! Det jag inte gillar är ju när de tar äran åt sig för något som någon annan hittat på!

Nu vill jag inte att någon av mina läsare tar åt sig: jag pratar mest om människor i ett västligt grannland;)

Usch då, det var ju inte det jag skulle skriva om... utan visa er ett kort jag gjort.

Det här gjorde jag häromdagen efter att ha letat som en tok efter vad det kunde tänkas heta. Ända tills jag kom på att jag gjort ett sådant för något år sedan... Då var det Dawn som inspirerade - denna gång hittade jag en bra tutorial på Splitcoaststampers sida:)


Färgen är grön (det ser ni va?!) Och blommorna är INTE knallgula/orange! Lite tok blev det tydligen i Photoshop... Time to celebrate-stämpeln kommer från tidningen Craftstamper, liksom stämpeln (ögonen) nedan. Hörnstämplarna är från tyska Viva-Decor och köpta på AltheasMix. Därifrån (AltheasMix alltså) kommer också textstämpeln Happy Birthday.


PS. Jag vet att jag inte alltid länkar - men det händer BARA om jag inte hittar tillbaka till inspirationskällan!
Så det så!

1 kommentar:

Katarina sa...

Jättefint kort. Du är så duktig på att göra olika kortvikningar. Jag tänker att jag ska göra det men sen så blir det inget mer. Ha det bra. Kram kram