onsdag 23 april 2008

Det märks att våren och värmen är här!

Jag inser nu att det var lätt att börja blogga i november... Hur ska jag ha tid att sitta här nu när det börjar bli vår, och man helst bara vill vara ute hela dagarna?! Kanske ska önska mig en Laptop...

Anyway, har haft en del beställningar på kort den sista tiden, så här kommer några bilder.


Det här var till min kollegas make som fyllde 30 i helgen. Grattis i efterskott Martin!


Det här var faktiskt inget beställt kort, utan till käraste kusinen i England, som fyllt 30, förlovat sig, flyttat, skaffat nytt jobb... Ett allt-i-ett-kort helt enkelt. Grattis igen!

Det här kortet scannade jag, skickade iväg till beställaren och upptäckte nu (en vecka senare) att scanningen inte blev så bra...

Mottagaren är gillar färgerna rött och svart, så därav kortet. Just kombinationen rött och svart kan ju lätt bli lite "vulgo" - men jag tycker jag lyckades undvika det med det här kortet.

I fredags var jag äntligen på tjejmiddag! Jag har missat de två senaste tillfällena av olika anledningar (vi träffas ungefär en gång varannan månad) - så nu var det ett tag sedan. Innan själva middagen var jag hem till Bettan på ett glas cider, och var ju givetvis tvungen att ha med något. Det blev en liten snacksask:


Insidan klädde jag med silkespapper för att det skulle se lite snyggare ut. Självklart fyllde jag med lite snacks också, men det la jag i en plastpåse för att inte flotta ner silkespappret.


Fotona är inte världens bästa, men eftersom jag började klä lådan en knapp timma innan jag skulle iväg, fick jag sätta dottern på att fota, och hon har inte gått kursen än... (alltså i hur en scrappare vill ha sina bilder...) Så medan jag uppsökte sminburken och klädgarderoben, fotade hon!

Tjejmiddagen var precis så där härlig som bara en tjejmiddag kan vara: en del allvar, två delar god mat, tre delar vin och fyll upp till brädden med skratt!

Jag återkommer senare med lite bilder från min trädgård. Nu ska jag ut och hänga dagens tredje maskin tvätt... I solen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina alster! Vad duktig du är!!
Kramar

annannadesign sa...

Tack för ditt beröm! Det värmer!

Kram!