onsdag 23 april 2008

Min trädgård idag...


Var bara tvungen att gå ut för att fota lite...


En äppelknopp...

Tvätt som fladdrar i vinden...

Den enda tulpanknopp som rådjuren inte har hittat...
Kommer den att hinna slå ut?!

Om några veckor äter vi nog årets första rabarberpaj...
Mmm!

Några små konstiga - men söta - minipåskliljor. Rester från förra ägarna. Bredvid står en "vanlig" påsklilja i ensamt majestät.


Tja, vad är det här då? Jag har ingen aaaning om vad som växte på den här platsen i trädgården förra året... Någon som känner igen?

Min älskade kaprifol slet vinden sönder i vintras, så vi hade inget annat val än att kapa ner den totalt! Nu ska ju en kaprifol tåla det, så jag håller tummarna! Tur vi har en kaprifol till, för att stå ut en hel sommar utan kaprifoldoft, vore hemskt!

Vårt "berg"

Bl.a. vinbär, krusbär och fläder ger den här delen av trädgården.
Krukorna på berget ska snart flyttas ner. De är en kvarleva sedan tiden i radhus med plutteliten täppa. Innehåller vinbär och krusbär de med. Men de kanske skulle må bättre av att grävas ner i marken. Frågan är bara var?!

Här kommer bilder på någon slags vitsippa. De är mycket fylligare än vanliga.
Först ut en bild som jag tog vid 7-snåret en morgon.
Så här ser de ut i full sol.

Visst är de vackra?!


Nä, nu får det räcka för idag! Nu ska jag ut i solen igen!

Tillägg: Precis när jag lagt ur det här, kom jag på vad det var på den bilden jag bad om hjälp med. Men vi kan ju se om det är någon av er som känner igen det... Jag berättar i morgon!

2 kommentarer:

Tina sa...

Härliga bilder, visst är det en toppentid som nu gör sitt intåg!

Kan det vara Löjtnanshjärta, eller någon sorts pion...?

annannadesign sa...

Hej Tina!

Du har rätt - det är en löjtnantshjärta.

Kram!