söndag 13 april 2008

Rapport...

Tja, vädret kunde inte varit mycket sämre idag... 4°C och regn var det vid start... Ebba var dock taggad och sprang i alla fall de första 200 meterna;) Annars var den första kilometern lite småjobbig - hon hade minsann "aldrig sagt att hon ville springa den här tävlingen"... Men efter ungefär en tredjedel av sträckan (som allt som allt var 3,4 km) var det jobbiga borta, och också gnället. Men springa orkade hon inte...

Vi tog oss dock i mål - tiden vet jag inte än, men vi var inte sist, och det var årets mål. Första gången vi deltog var för två år sedan - Ebba var då ungefär 3½ år gammal, och loppet tog runt 53 minuter. Förra året var det strålande sol och en toppendag: tiden slutade på ca 37 minuter, och det är nog där någonstans vi landar i år också. Men vi skyller på regnet...


Efter avslutat lopp dumpade jag familjen och tog mig en rask promenad hem, så stegräknaren slutade på runt 12000 steg, vilket för min del betyder närmre 10 km. Jag är nöjd - och är med i matchen på jobbets stegräknartävling även den här veckan.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Bra jobbat!!

Vad har du för medel på stegräknaren förresten, om du promenerar varje dag måse det väl bli rätt så många..?

annannadesign sa...

Jag har ett medel på ungefär 10000 steg/dag, men det är precis som det låter - ett medel, för jag försöker ta en vilodag varje vecka. Idag har jag haft en sådan dag, och kommer troligtvis sluta på drygt 3000 steg. Förra veckan slutade jag på över 68000 steg, ganska "normalt" för mig m.a.o.

Tävlingsmänniskan i mig älskar det här! Att jag gått ner några kilo på kuppen, skadar ju inte:)