onsdag 27 augusti 2008

Hittat uppföljaren hos Tanja...

Skrev om det här häromdagen. Sedan dess har jag fått det ett antal gånger på mail, läst om det på flera bloggar. Det är så man gör för att bli rikskändis m.a.o!

Ur Metro i måndags 25/8

Hallå där ...
... Mats Persson,
vars Blocketannons har blivit
en rikssnackis.

Du ville bli av med en säng
och skrev ett litet epos om
din fru som ständigt vill göra
om sovrummet och om
”skitsmak” i munnen när
”tygeländet” ska runt stommen.
Fick du sängen såld?
– Ja, på andra dagen, för
250 spänn.
Annonsen mejlas nu runt
och cirka 200 personer har
personligen ringt och sms:at.
Räknat med responsen?
– Nej, haha, jag ville
bara bli av med sängen.
Nyss ringde en kvinna
från Kiruna för att tacka
att jag roat hela deras
avdelning där hon jobbar.
Författandet ledde visst också
till ett jobberbjudande.
– Ett företag i Stockholm
gillade min livsinställning.
Vi ska träffas i nästa vecka.
Jag vet inte riktigt vad det
handlar om. Mottagningen
var så dålig.
Nu väntar vi på att din fru
vill göra om sovrummet igen
och uppföljaren. Rädd för
skrivkramp?
– Sovrummet är klart.
Nu väntar vardagsrum -
met. Jag vill sälja en soffa
och har faktiskt skrivit en
annons som kommer ut
i nästa vecka.
Oj, höga förväntningar ...
– Äh, jag vill bara bli av
med den

Inga kommentarer: