torsdag 28 augusti 2008

Snabb LO

Så snabbt har det inte gått på länge... T.o.m. pappersvalet var lätt, trots att jag använt GAMLA papper - skulle tro att de har ett par år på nacken!

Ni vet, ibland köper man några papper som man bara älskar, men hur det än är, så älskar man dem nästan för mycket, så man vågar inte använda dem, och ett, tu, tre har de legat i lådan i två år... Så var fallet med mina mönstrade papper från Urbanlilly (Soda Pop Collection).

Övrigt material: Cardstock från DCVW (den är cerise (pink), men det framgår ju inte av bilderna såklart, fotade i mörker), gem, gult band, en bit wellpapp ihopprullad, en gammal överbliven sidenros, dymo. Alla blommor utklippta ur ett och samma mönsterpapper från urbanlilly. Min journaling är skriven på vita rullen i wellpapphållaren.
Majas kommentar när hon såg LOn: "Var hade du tänkt ha den någonstans?" Hon insåg nästan lika snabbt som jag (!) hur trångt det kommer att bli i albumet... Men i "värsta" fall får jag väl köpa en ram och pryda ett rum med den;)



Just det, jag har inte inkat min journalingrulle - jag har eldat. Fick för mig att det skulle vara lite kul... Tycker faktiskt att det blev riktigt snyggt. Texten handlar om hur Maja och Stina är som systrar och vilken fröjd det är att vara mamma till dem när man ser hur de ställer upp för varandra när det verkligen behövs. Så är det ju inte alltid - det är därför det är extra viktigt att dokumentera de bra stunderna;)

Inga kommentarer: