måndag 4 augusti 2008

Stämplat var det här!

Köpte några nya stämplar och färger idag. Måste säga att för att vara en amatör så är jag riktigt nöjd! Och jag känner mig lite modig som vågar lägga ut det här... Men jag tar gärna emot tips från er mer erfarna scrappare/stämplare: det är för tydliga skarvar mellan de olika gröna färgerna - är det bra att öva och testa, eller finns det något smart knep? Andra tips?!

Det första... Tycker att den svarta bakgrunden blev för skarp. (Detta scannade jag, men vit bakgrund funkar inte så bra i scannern, så de båda andra fotade jag.)

Dessa båda gjorde jag samtidigt - kom på att då spar man ju lite tid... Det ena sitter på 3D-kuddar och har inkade kanter i samma färg som jag stämplat vallmorna med. Det andra sitter på en rosa fotomatta. Den gamla edgen har kommit fram igen!

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Supertjusiga kort ju! Vadå nybörjare?

Carina sa...

De är MYCKETfina!
Kram Carina

annannadesign sa...

Tack tjejer - det värmer! Men nu var det ju lite råd och tips jag behövde;) Jag får väl konsultera Eva på Papprika vid tillfälle.