fredag 14 november 2008

Den första kalendern

kommer här. Jag började med den innan den röda jag visade i går, men det tog stopp när jag skulle börja dekorera den. Den är inte riktigt klar, men jag tänkte inte på att en del saker låg på tork när jag fotade den... Lite saker som har fått stickles, t.ex. Har använt inkidos julpapper (finns på Papprika) mestadels, men så hittade jag Plingans fantastiska julpapper från 2006 i mina gömmor (det ljusa) och tyckte att det passade bra ihop med årets papper. Det ark jag hade kvar räckte också till att klä en del av lådorna som tur var.

Kalendern uppifrån. Magnolia (QK) har fått jobba igen. Lite spets från Papprika - tack Mallan;)


Här syns Ingelas papper ganska bra.


Blomman har jag gjort av cirklar - något jag bl.a. sett i en brittisk tidning som jag fått låna av snälla Helena:)

Siffrorna har jag gjort med QK Olivia + självhäftande cardstock (också QK).


Granen igen - QK, Ljusstaken från Bosskut, hjärtat av någon slags ståltråd + pärlor - homemade...

Sammanfattning misstag...

1. Köp inte billiga tändsticksaskar på Rusta! Solstickans askar har en helt annan kvalitet. Har man lagt ner tid på en sådan här kalender, vill man ju helst att den håller några år...

2. Dekorera klart sidostyckena (se rödmarkering) innan du limmar dem - det är liite svårt när de sitter fast på själva kalendern.
Jag har säkert gjort fler misstag, men jag kommer inte på fler just nu.

6 kommentarer:

Katarina sa...

Wow, helt underbar. Du har verkligen lyckats med de 2 kalendrarna.

Kram Katarina

Anonym sa...

Oj...vilken underbar kalender!!!!! Och vilken ära att du använt "mitt" papper :) Du väckte just mitt pysselsug,tack :D

Maja sa...

Den är så fiiin!

Jenny sa...

Så himla läckert, vilket jobb och så snyggt. Hel impad! härlig konversation vid middagsbordet också.

Anonym sa...

Vilken härlig adventskalender.
Så läckera julpapper i blått och blomman är ju så snygg!
Hur har du gjort den?

//jenny/e.j.m

annannadesign sa...

Tack tjejer för era kommentarer! Blomman såg jag i en brittisk eller ev amerikansk scraptidning första gången, men hittade något liknande hos Inkywings (tror jag att det var) - den består av sex st cirklar av vit CS och sex st cirklar av det blå julpappret - lägg varje färg för sig och limma dem lite omlott. Montera ihop de båda blommorna, och vik de blå lite uppåt. Dekorera!