måndag 10 november 2008

Pappa igen

Här kommer en beskrivning på hur jag gjorde ramen till Claes. Den här gjorde jag först - innan morfars, så en del misstag blev det. Därför kommer beskrivningen till er, så att ni inte gör samma misstag;)

1. Rita upp det ord du vill använda på en bit kartong. Jag gjorde en kladd på ett vanligt papper först. Skär ur hålen.
Spara en bit kartong nedanför bokstäverna - se rödmarkerat på bild.


2. Klä in dina bokstäver med papper. Skär igen... Självklart kan man slå ihop punkt ett och två - limma först, skär sedan - men jag som inte är så säker på handen, ville inte riskera att behöva sudda på scrappappret.

3. Klipp/skär bort ur "foten" - så att så lite som möjligt syns från framsidan.

4. Inka...


5. Dekorera...

5. Detalj


7. En detalj till - tur man har barn som deltar i löpartävlingar allt som oftast - behöver aldrig sakna säkerhetsnålar!


Summering misstag:

1. Mät hålen noga - Majas foto var jag tvungen att montera på en bit CS - hålet var nämligen för stort... Kanske hade varit bättre att ta en annan färg som fotomatta! Hmm...

2. Använd enfärgad kartong. Baksidan är ju inte så snygg i mitt fall - och jag hade ingen ork kvar att klä den också...

Sedan fick jag ett smart tips av Jenny när jag sa att jag inte var så proffsig på att rita stora bokstäver - BG's monogrambokstäver är ju perfekta att använda till sånt här. Kolla in Jennys snygga minialbum här!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååå vad jag blir sugen att börja igen, kanske... Alla fina kort och album som du gör. Du är sä himla duktig!

annannadesign sa...

Tack! Åh, vad glad jag är att du kommenterar i min blogg! Och du vet att du alltid är välkommen hit på en scrapstund!

Kram!

Anonym sa...

Ja jag vet... Både du och Helena tycker ju det. Vi får se om jag hittar tillbaka. Kram Alexandra

Anonym sa...

Kanske en scrapstund (stund och stund dom brukade ju bli långa) hos dig ngn kväll???

annannadesign sa...

Ja - eller så hakar du på Helena och mig på lördag. Vi tänkte låta barnen roa sig själva - och scrappa under tiden. Vad sägs? Här eller hos H - det har vi inte bestämt än... Men du - jag fortsätter på mailen tror jag;)

Olivia sa...

Supersnyggt!!! Och kul med beskrivningen! :)