onsdag 19 november 2008

Min BIA har fått jobba

Har gjort en julbok med hjälp av min BIA, och ett stort ark kartong. Jag ritade upp olika former på kartongen, och såg till att de alla stack ut lite bakom framsidan. Klädde in med de återstående av Plingans papper (nä, nu ljög jag - jag har några kvar...), gjorde fickor av CS. I fickorna ska jag stoppa diverse saker - julrecept, julklappslistor (både gedda och fådda), indexfoto på bilderna till årets fotokalender, paketkalendern (kan vara bra från år till år att plocka fram för idéer), julfirandet (som en slags dagbok - när? var? vilka? hur?)

En liten detalj på framsidan - jag stansade snöflingor, och embossade dem några gånger med Gold Pearl för att få dem riktigt tjocka. Sen tyckte jag dock att de lyste lite för mycket, så då la jag andra flingor över...

Inga fickor syns framifrån.

Visst är pappret med snöflingorna underbart!







Så småningom tänker jag märka upp alla fickor, men än har jag inte riktigt bestämt allt innehåll, så det får vänta lite. Har du ytterligare tips på innehåll, hojta!

2 kommentarer:

Katarina sa...

Men vad fin julboken kommer att bli. Vilken roligt idé med sidorna. När jag ser alfabetet så ångrar jag att jag inte själv köpte det.

Kram Katarina

Carina sa...

Men du va`fin! Du är en hejare på att använda bia! blir mycket inspirerad.
Kram Carina