fredag 7 november 2008

Skjortkort i all ära

men man kan ju inte ge det till pappa år efter år... Så jag var tvungen att komma på något nytt. På Martha Stewarts hemsida hittade jag inspirationen.

En egentillverkad "ram" med foton på barnen i hålen. Tog en bit kartong och ritade upp MORFAR på frihand (som synes;)) - och skar sedan ut det. Klädde in framsidan med papper. Jag inkade lite, satte på lite dekorationer - la det på brevlådan och hoppas att det kommer fram i dag... Jag har gjort en tutorial - men den kan jag av vissa skäl inte lägga ut här än:)

Dessa biljetter hittade jag för ett tag sedan på scrappiz. (Man kan se dem lite varstans när man surfar omkring...) Det är lätt att ändra texten själv - i det här fallet "till morfar". Klädnypan är en liten minivariant, bara drygt 2 cm lång. Den hittade jag i en liten butik i Barcelona.

Nyckeln hör till en av mina favoriter just nu - köpta på Papprika såklart. Tror att den är från 7Gypsies, men är inte säker - varför spara på en förpackning när man kan slänga den...


Slutligen - fjärilen köpte jag också i Barcelona - men märket, Artoz, finns här i Sverige också.

4 kommentarer:

Carina sa...

Vad fint!! Du påminde mig just om att jag faktiskt har en pappa också, jag har bara tänkt på Stefan, herre gud! morfar ska ju också ha nåt´å helat farfar också;)

Kram Craina

clara sa...

alltså du är helt FANTASTISK!

Katarina sa...

Roligt att träffa dig på maran igår. Trist att du inte kunde stanna kvar.

Kram Katarina

Katarina sa...

Vilken fin farsdags present. Du lägger upp så mycket fint och det är så roligt att besöka din sida.

Kramar Katarina