tisdag 4 augusti 2009

Nu är det väl dags...

att blåsa liv i den här bloggen igen! Om en vecka börjar jag jobba igen - tänk vad fort tiden går när man är ledig!



I dag har vi haft en toppendag - vilket vår lilla "väderstation" berättar om:


Ebba har badat tre gånger, poolen håller hela 22°C...

På förmiddagen var Maja, Stina och jag ute och plockade av det sista på bärbuskarna - med gemensamma ansträngningar och med viss kamp mot taggarna på krusbären fick vi ihop ca 1,5 väl dolda liter. Smarrigt! Under tiden flyttade Claes de hallonsnår vi upptäckte att vi hade häromdagen, nu till ett något mer lättillgängligt ställe. Hoppas de överlever!


Efter lunch fick jag ett ryck - trots värmen - och slängde ihop lite bröd. (Jag skojar inte - jag har fått världens bästa brödrecept av mamma - "okletig" deg - bara att kavla ut och ta ut med kakmått! Gott är det också! Säg till om du vill ha recept!)

Tack vare dessa formar från IKEA, fick jag till perfekt thekakestorlek. Hjärtana har jag använt till scrap - men det visar jag bilder på en annan dag.
Bild lånad från IKEA
Det var allt för nu. Kommer tillbaka någon dag snart med det jag scrappat den sista tiden.

5 kommentarer:

Malin sa...

Till!!

Olivia sa...

Jag tar gärna recept också! :)))
Kram

annannadesign sa...

Kommer... kanske i morgon...

Kram!

Unknown sa...

Jag säger som Malin "TILL". KrAM Miao

annannadesign sa...

Kika lite längre upp - Mamma Ullas havrebullar
Kram!