fredag 28 augusti 2009

Om jag vann 100000

så skulle jag

hmmm

hmmmmm

Åhh, vad svårt - 100 000 räcker ju trots allt inte jättelångt... Men jag skulle i alla fall begära tjänstledigt, och sedan ta tag i en av mina drömmar, den om att starta eget...

Men innan dess skulle jag ta med familjen på en tripp till Barcelona eller New York eller Dublin eller någon annan trevlig stad.

Jag skulle nog också köpa en friggebod - och flytta ut mitt scraprum dit;) eller hyra ut det billigt till någon av alla dessa studenter som inte har någonstans att ta vägen! Jag minns hur det var att bara några dagar innan jag skulle flytta till Uppsala 1989, få tag på kompisen Ninas faster och fick vara inneboende där tills jag hittat något annat.

Det här var svårt! 100 000 är mycket pengar - men samtidigt huuur lite som helst... Och drömmarna är många - men resten av mina drömmar är lite för privata för att lämna ut tror jag...

Ha en bra fortsättning på fredagskvällen!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Duh! Det är 100 000 i månaden. I 25 år. Så önska på! :)

annannadesign sa...

Lägg av!!!! Det sa du inte! Eller så är jag lite trög...

Vad gör du en fredagkväll förresten - häckar framför datorn - har du inget liiiv...