lördag 29 augusti 2009

Mumsig lax

bidde det till middag i kväll. Min nya favvosida veckomatsedel bjöd på lax med kräftor! Maja hade hittat receptet häromdagen och ville prova. Det var enkelt, men supersmarrigt!

Veckomatsedel är en bra sida - inte så pretantiös som en del matbloggar eller mattidningar tenderar att bli, utan recepten där är enkla, men visar ändå på en god kvalitet! Jag klarar visserligen inte att följa deras veckomatsedlar - det går inte ihop med det liv familjen lever, med träningar och annat, men där finns gott om inspiration och vi har redan hittat några favoriter, som vi lagat om flera gånger. Tonfiskbiffarna har vi t.o.m. bjudit på - till gästernas förtjusning!

Nä, nu får det nog vara bra för i dag!

PS. Hoppas ni som var på Papprika hade kul - själv tyckte jag det var bäst att hålla mig hemma med min kliande hals - och två smittande tjejer som varit hemma från skolan stor del av veckan. Något får mig att tro att man inte är så poppis hos omgivningen då...

Inga kommentarer: