lördag 6 februari 2010

I kväll

blev det ganska trista Wallenbergare till middag... Jag är ju en sån person som aldrig följer recept, men bestämde mig för att med Linas skulle jag göra det. I kväll var det Stinas tur att laga maten, och vi frångick receptet på en punkt - vi gjorde klyftpotatis istället för kokt potatis, vilket var tur!

Om man ska säga något generellt om recepten hittills (vi har en rätt kvar) så är det att det är på tok för lite kryddor i rätterna! Hittills har vi använt salt och vitpeppar... Wallenbergarna skulle tillagas helt och hållet i ugn och när några minuter kvarstod av tillagningstiden skulle man hälla på 1½ dl vatten. Det var skyn som man hade till - och ni kan ju gissa hur mycket smak den hann få på fyra minuter! Därför var vi glada över våra klyftpotatisar - de kräver inte sås/sky på samma sätt som kokt potatis. Tillbehör: gröna ärter och lingonsylt... Var är grönsakerna?!

Så i kväll har vi bestämt att Linas får en chans till. Den 15 kommer nästa kasse - it better be good!

8 kommentarer:

Malin sa...

Ok, jag känner mig faktiskt inte lika ledsen över att jag inte fick till min lilla provbetalning till den här veckan. Min dosa till internet var helt loost och jag glömde provbetala kronan.

Men man ska inte säga aldrig, jag kanske hoppar på tåget..

Kram Carina

Carina sa...

Ok, jag lånade Malins id när jag fixade papprikabloggen;) ska kanske logga ur den när man är klar;)
Vill bara säga att det var jag, i inlägget ovanför;)
Kram carina

Stina sa...

SV: Jag vet inte, du får komma med lite önskemål om hur den ska se ut...<3

Pernilla sa...

Vet du, jag håller med dig. Har också tänkt att testa den här veckans kasse och sedan säga upp om vi inte gillar. Jag tycker också att det är lite lite kryddor, det upprepas samma smaksättning flera ggr/kasse och sedan har jag också saknat grönsaker. Jag brukar ha mkt mer grönsaker än vad Linas har angett i sina recept. Och hon ska vara dietist... :)

Z sa...

Jag tycker också det är lite lite smak på maten, men ibland är det bra när man har små barn som vi, de är 2,5 år och 6 år. De gillade övervägande mycket i kassen. Wallenbergarna var en höjdpunkt men de gillade inte kycklingen vilket inte heller vi vuxna gjorde. Den var helt smaklös. Kikärtsbiffarna gick bättre. Vi tar nog en kasse till för jag gillar själva konceptet så mycket. Sedan får vi avgöra om vi ska ha kvar det eller inte.

Olivia sa...

Jag hålled med om wallenbergare, gud så besviken jag blev! Men Lucas älskade det! ;-)

Jag brukar också ha mer grönsaker annars men det är ganska lätt att fixa åt sidan.

Annars är vi nog lite nöjdare än vad ni är, men jag är ju inte lika duktig än du på att laga mat så jag lär mig med detta hihi.. :)

/nina sa...

Kan bara säga att jag prövat Middagsfrid och där snackar vi grönsaker...och ingen tam kryddning heller, tycker jag. Mycket rotfrukter dock, så man måste gilla det.

Jag har uppehåll just nu, men kör flera favoriter till vardags från mitt halvår med Middagsfrid.

annannadesign sa...

Vi testar som sagt en vecka till, så får vi se sedan. Under tiden samlar vi favoriter för glatta livet! Jag har läst om Middagsfrid, och det kanske testas så småningoml...