onsdag 3 februari 2010

Kastrullräkning...

Pernilla skrev i en kommentar här i går om hur många kastruller det gick åt när man skulle tillaga Linas torsk (odlad) med ägg- och persiljesås. Här kommer mina bildbevis...


Fyra kastruller, men då har jag inte räknat med mikrokannan som innehåller gröna ärtor.


En till potatisen, en till äggen, en till såsen och en till fisken... Men det var det värt - fantastiskt fin fisk! Alla åt. (Fast det klart, som maken påpekade: vi brukar äta fisk med äggsås ibland ändå...)
I morgon blir det chicken chutney - men antagligen ingen rapport, för i morgon kväll är det Litteraturklubbsdags!

1 kommentar:

Pernilla sa...

Du ser! Maken körde ärtorna i kastrull också så det var ju samma. :)
Visst var den god men inte tjohoooo! Jag börjar känna mig lite tveksam, många moment och maten är inte sådär superduperspännande. Jag kan minst lika bra själv.
Testar ngn vecka eller två till, sedan får vi se om jag fortsätter. :)