tisdag 9 februari 2010

Nostalgi

När jag var liten var det mycket kött i familjen - pappa var och är fortfarande jägare; så rådjur, älg och hare var vardagsmat. "Måste vi äta kött?" var en ständig fråga. Griskött var inte lika vanligt - så stekt fläsk med löksås var mumsigt! Det blir det här i kväll.

I höstas köpte vi en glad gris - behöver jag säga att det varit mycket fläskkött sedan dess?! Det är helt otroligt billigt att köpa kött sådär. Dessutom vet man var köttet kommer ifrån. Att mamma och pappa styckade det åt oss var inte heller helt fel - kött för mig ligger i fina påsar, med etiketter på så jag vet vad jag ska göra av det... Bortskämd - jag?!

Jag kanske ska tillägga att jag inte direkt tackar nej till älgstek eller rådjurssadel när det bjuds längre... Fläskkött däremot börjar jag bli lite less på. Nästa gång tror jag vi köper storpack av fisk i stället!

2 kommentarer:

Katarina sa...

Vad gott det låter med stekt fläsk. Hos mig blir det mest kyckling i olika varianter. Kram K

annannadesign sa...

Men kyckling är såå gott! Vi går över till det mer och mer också. Framförallt tycker jag att det dyker upp en mängd smarriga kycklingrecept överallt.

Kram på dig!