fredag 25 januari 2008

BOM

Äntligen har jag gjort min första LO till min BOM! Skaffade ett album i liggande letter för ungefär ett år sedan för just detta ändamål, men inte blev det något gjort för det inte! I onsdags berättade jag om det för Karin och Eva när vi var en sväng till Papprika - och det var vad som krävdes för att jag skulle få tummen ur...

Ikväll har jag speedscrappat en första LO i vad jag hoppas ska bli en lång rad! Jag har utmanat mig själv på så sätt att jag tvingar mig till nya saker t.ex. färgkombinationer, dekorationer, mer handskrivet m.m. Än så länge har det blivit två sådana LO.

Jag har redan hittat massor av fördelar med letter - de två bästa är att det inte går åt så mycket material och att scannern tar hela layouten! Inget knep & knåp i Photoshop här inte! (Glömmer bort mellan varven hur man snyggt klipper ihop de olika delarna, och då tar det 17 timmar att fixa till det!!)

Dock var det ett tag sedan scannern fick jobba med LO, så texten i nederkant föll bort. (Fast det är ju egentligen inte scannerns fel...) Där står att bilden är från Nordens Ark i Hunnebostrand 1/7 2007.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så mycket kommentarer och förkortningar ni scrappare svänger er med! För en som inte hänger med i scrapbookingvärlden så får du göra en ordlista. Vad innebär letter tex? LO kanske är layout? Har något svagt minne av att jag läst det någon annanstans. BOM kanske är boken om mig?? eller??

Jenny sa...

Supersnyggt blommorna på stjälkarna till det vita bakgrundspapprets, love it.

Olivia sa...

Men åh vad bra du är! Kul att du kommit igång med letter. Älskar blommorna som påminner om pappret bakom!
Molly: Letter är en amerikansk papperstorlek. Alltså som A4 som är standard för oss. Vet ej exakta måtten men det är lite mindre än A4. LO=layout och BOM=boken om mig. Du kunde nästan allt! :)

annannadesign sa...

Sorry Molly! Tänkte inte på att det finns några icketroende;) som läser också... Men Olivia har ju gett dig svaren. Letter är 11x8,5 tum, ganska lik en A4 i storlek.
Jenny och Olivia: Jag är såå stolt över att jag kom på att jag kunde härma pappret genom att göra egna blommor!