söndag 6 januari 2008

Snölek!

Den här vintern var snön efterlängtad av barnen! Maja brukar inte vara helt lätt att få ut i snön, och så började det i år också - första turen ut i snön tänkte hon bara ha jeans på sig... Den hårda mamman sa att man måste åtminstone ha långkalsonger på sig! Så blev det...


Vi började med att bygga en labyrint - så att man kan springa och leka kull! Stina gjorde nästan hela labyrinten själv. Som tur var var snön ganska lätt!

Dessa båda kort är faktiskt tagna från samma avstånd - uppe på balkongen! Jag är sååå glad över vår nya kamera! Jag behöver inte ens ta på mig skor för att få en närbild ;)

Dag två var det mycket roligare att bli mulad av sin far - eller vad säger du Stina;) Maja hade termobrallor på sig och gick ut alldeles frivilligt!
Dag tre hann vi aldrig ut...

Dag fyra kom de aldrig in... När Claes var ute och fotade det här hade de varit ute i timmar - och det var nästan alldeles mörkt ute. Snögubben blev till slut klar, men fotona blev lite mörka, så vi fotar honom i morgon. Enligt uppgift är han piercad både här och där... så om han är rumsren kanske jag ska tillägga - kommer foton i morgon...

2 kommentarer:

Olivia sa...

Hihi tänk vad lite snö kan göra för barn! :)
Jag väntar bara på att snön ska försvinna och att våren ska visa sig. Och solen. Bort med mörkret.
En av våra katter, Meja, tycker nog likadant. Hon hatar snö och har "tvingats" sitta inne i flera dagar nu... hon deppar och deppar!

Jenny sa...

Härligt med snö, vi bbrukar också skotta gångar på baksidan med en snöborg i mitten :) Har dock inte lika stor tomt som er. Jättekul att jagas i.

Kram Jenny