onsdag 9 januari 2008

Dagens schema!

Ojojoj, vad jag ska hinna med idag - så varför sitter jag här?!?!

Hittills har morgonen sett ut så här:
1. Vaknat...
2. Pysslat om tre barn (mer eller mindre, två klarar sig ganska bra själva, den tredje ägnade sig fadern mest åt)
3. Ätit frukost tillsammans med nyheterna
4. Kört igång en tvättmaskin
5. Vikt den tvätt som hängde på torkstrecket
6. Skickat några sms
7. Startat datorn (och det var väl morgonens första misstag...)
8. Skrivit några kommentarer på div bloggar
9. Rensat en pärm med papper från uppsalatiden... typ tidigt 90-tal... Tror jag kommer få åka till tippen innan dagen är slut - har många pärmar kvar!
10. Glömt borsta tänderna - vänta, fortsättning följer...

OK, I'm back!
11. Tandborstning + övrigt morgonfix som t. ex kläder i st f pyamas...
12. Vattnat alla blommor
13. Hängt tvätten
14. Pratat med syster
15. Pratat med mor
16. Pratat med båda ovanstående samtidigt...
17. Rensat ur en pärm till

Här följer fortsättning på hur jag tror att resten av dagen kommer att se ut:
Rensa klart i bokhyllan, börja rensa i scraphörnan, äta lunch, blogga lite till, ringa lite samtal, kanske hinna sy gardiner till Stinas rum, hämta Ebba och på väg till dagis stanna vid återvinningscentralen med allt jag rensat undan under dagen (och lite till), hämta Maja och Stina, åka till zooaffären och köpa dvärghamstrar, åka hem, laga middag och så äääntligen FÅ ÅKA TILL PAPPRIKA!

Eller så lägger jag mig på soffan med en bok...

3 kommentarer:

clara sa...

ja du är en flitig bloggare du :) det är jag så glad för!
vad är det du ska göra som har så bråttom?

annannadesign sa...

Ja, jag gillar verkligen att blogga! Alldeles för mycket...

Jag har inte direkt bråttom... men jag har en scraphörna som är hemsk - bokhyllan som står i anslutning till den är lika hemsk - och nu står jag inte ut längre! Nu ska det bli snyggt och inspirerande! I morgon jobbar jag igen, så jag ska helst bli klar idag... därav stressen! Sen de där gardinerna som väntar på att bli sydda, blommorna som väntar på att bli planterade...
Hmm, jag kanske skulle prova på att stressa ner...

Olivia sa...

Bara att läsa så blir jag stressad!!! Ta det lugnt vännen! Du är LEDIG idag.... det betyder att du ska njuta av din dag och kanske SCRAPPA lite! Och blogga får du gärna göra för det gör mig glad! :)