måndag 14 januari 2008

Kortmakeriet igång igen!

Åhh, vad jag har scrappat i helgen! Eller egentligen har jag gjort kort och sånt... Men man måste ju börja någonstans när man inte har haft ångan uppe på ett tag!

Karin (Koala) gav ett urgulligt kort till lille Lucas förra veckan. (Kanske kommer det en bild hos Olivia så småningom...) Jag blev heltänd på idén som den kortmänniska jag är - så jag letade runt lite på nätet, eftersom jag visste att jag sett något liknande någonstans, och mycket riktigt hittade jag vad jag letade efter hos Marie. Jag följde inte riktigt hennes beskrivning, men storleken är i princip densamma. Jag letade sedan runt i mina gömmor, och hittade fiskar, kossor, lejon och lite annat smått och gott att dekorera med. Det har blivit några kort sedan det första - men alla kan jag inte visa här ännu - lite för många bemärkelsedagar framöver...

Här kommer i alla fall två stycken, det första med lite hjärtan...









Vet faktiskt inte till vem än, men februari månad närmar ju sig...

Här kommer nästa:



Det här blir ett grattiskort till Ebbas kompis, som jag hoppas inte har hittat hit! Här tänkte jag inte riktigt till som du ser - texten hamnade lite snett - men å andra sidan tror jag inte att det är det Ronja lägger märke till...

3 kommentarer:

Carina sa...

Oh vad fina de blev, jag blev också lite sugen när jag såg Karins kort.

/ Carina

Anonym sa...

Jag i min tur gjorde kortet efter att ha sett Maries kort med romten och elefanten så det är hon som ska ha cred, inte jag. ;-)

Koala Karin

Marie - Med mina händer... sa...

Supersnygga!!! Vad kul att jag kan inspirera! *glad*