fredag 4 januari 2008

Piffat till Stinas rum

har vi ägnat oss åt i dagarna tre... eller vi och vi - Claes har... och jag har hejat på! Nu är de hemska aprikos tapeterna övermålade i alla fall - vitt och snyggt blev det! Jag ska fota i morgon när det är ljust ute, så får ni se. Hon har dock ingen säng än. Den gamla åkte till tippen, så just nu sover hon på en skumgummimadrass på golvet. Vi funderar fram och tillbaka - ska vi ta en resårbotten som vi redan har och bara köpa till ben till den - eller ska hon få den säng hon vill ha mest av allt - Hemnes från IKEA? Den är lite dyr bara... Hittade en på Blocket, men är lite fåning med begagnat, och framförallt en säng... En byrå - OK, men säng... Vill hellre ha nytt och fräscht.

Vi har också gjort jättefina tavlor till hennes rum idag - kommer också på bild så småningom. Just nu rensar hon sina lådor och skåp - oj, vad det slängs! Funderar dock på att sälja en del "gamla" Barbie och Bratz - frågan är bara om det finns någon begagnatmarknad för det?!

Nu skulle jag behöva rensa i min scraphörna också. Jag har så mycket saker som jag ALDRIG kommer att använda! Slänga? Nej - det kanske kan vara bra att ha... Ja, som du ser, det är dilemmat! Och jag tror att "en gång hamster, alltid hamster"... Nej, slutfilosoferat för nu - tror jag går till scraphörnan!

2 kommentarer:

Olivia sa...

Hhmmm snygg säng, jag förstår Stina! Fast jag undrar om det inte blir lite trångt med tanke på att det är som "väggar" på tre sidor...
Hur går det i scraphörnan då? Har du slängt något än? Hihi... tror inte det va?!
Kram! Tror att vi ses i morgon! :)

annannadesign sa...

Joho, det har jag visst det!! Men inte mycket... Hmmm...