söndag 27 januari 2008

Tilapia...

Vet du vad Tilapia är? Det visste inte jag heller för några dagar sedan... Det är en fisk (läs mer här - för övrigt en ganska bra sida - kolla t.ex. under fliken lättlagat), som vi hade till middag idag. Supergott tyckte alla barnen och de vuxna! Så här gjorde jag:

Jag klippte isär filéerna, så att de blev ganska långa och smala. Saltade och pepprade lätt, vände först i ägg och sedan i en blandning av majsmjöl och ströbröd. Stekte ca tre minuter på varje sida. Voila! Egna fiskpinnar! Till det hade vi potatismos (hemlagat är bäst, för av resterna blir det potatisbullar i morgon - och vill du veta hur jag gör det, får du allt be snällt...) och vår egen remouladsås (bostongurka, lite majonäs och creme fraiche/turkisk yoghurt eller liknande). Jag vill tillägga att vi inte alltid lagar mat på det här sättet - vill inte ha en "präktighetsstämpel" - vi lever också på snabbmakaroner och mamma scan allt som oftast:) - men ibland på helgen är det kul att lägga ner lite extra tid.

Önskar jag hade fotat filéerna, men inte trodde jag att dagens inlägg skulle handla om mat... men så bidde det för jag har inte orkat fota allt scraprelaterat jag gjort i helgen.

6 kommentarer:

Pernilla sa...

TAck för gullig kommentar hos mig! Och tack för middagstips. Kram!

Olivia sa...

Mums vad gott det låter! Det kan du laga nästa gång vi är hos er.... moahahahahahahahaha!

annannadesign sa...

Pernilla: Jag menade det jag skrev, jag ler fortfarande...
Olivia: Nädu, vi väntar på inbjudan... Fast vi vill nog att Magnus lagar maten...
Moahaha på dig själv du! :)

Olivia sa...

Du är så rolig du!!! :)))
Det är sant, vi bjuder faktiskt gärna er... men det blir trångt här!

annannadesign sa...

Jaja, vi får väl vänta till sommaren då och bo hos er en vecka på landet, eller jag menade en helg...

Olivia sa...

ABSOLUT! Ni får gärna vara kvar en hel vecka! Utan problem för oss! Vi hade så kul sist! :)))