söndag 6 januari 2008

Smink...

Sedan Maja fick lov att börja sminka sig i höstas, har Ebba tjatat hål i öronen på mig om att hon minsann också borde få sminka sig... Jag har försökt med alla argument "du är för liten", "inte ens Stina som är 10 år får sminka sig", "du är ju så torr i hyn - det är inte bra med smink i dina kinder", det är jobbigt att tvätta bort - du gillar ju inte att få vatten i ansiktet" osv osv... Tror ni det biter? Nä då! Inte på henne inte - hon har alltid ett motargument!!

Så när Stina rensade sitt rum häromdagen, hittade hon något gammalt leksakssmink som hon gladeligen dumpade på lillasyster. Jag orkade inte stå emot längre, utan tänkte som så att om det är riktigt tufft att tvätta bort det kanske hon slutar tjata... Så hon fick skrida till verket. Helst skulle hon gjort allt jobbet själv, men Stina fick lov till att sminka ögonen på henne. Rouge däremot var väl inget svårt! Så här vacker var hon!


Jag kan säga som så att det var inte jättekul att bada och tvätta ansiktet på kvällen! Men ändå inte fullt så avskräckande som jag hade hoppats...

3 kommentarer:

Jenny sa...

Vad fin hon blev, jag kommer ihåg att jag fick tjata ihjäl min mamma också, var dock lite större men kommer fortfarande ihåg hur glad jag blev när jag fick eget smink. Snällt av storesyster tycker jag.

Kram Jenny

Catharina sa...

Kikar in hos dig också, jag tycker inte du verkar vara nybörjare på det här, det ser proffsigt ut :-)

Hoppas vi ses på PappRika i vår!

Olivia sa...

Åh vad fin hon blev! Och hon verkar stolt! :)